Verkooptraining afsluittechnieken

Verkooptraining Afsluittechnieken


Close de deal met afsluittechnieken

 

In verkoopgesprekken wordt gemiddeld slechts 10-20% van de tijd besteed aan de close, terwijl daar 100% van de omzet en het inkomen van verkopers en ondernemers van afhangt.

 

Afsluittechnieken laten je winnen

Hoe vaak heb je van prospects en klanten al bezwaren gehad als "ik moet erover nadenken", "de prijs is te hoog" of "ik moet overleggen met mijn echtgenoot, manager, leidinggevende, directeur"? Waarschijnlijk al heel vaak.

Veruit de meeste verkopers en ondernemers hebben bij elk bezwaar maar één oplossing. Werkt die niet dan verliezen ze een opdracht of gaan ze uit wanhoop over tot het geven van korting om alsnog de opdracht te krijgen.

De realiteit is dat je in verkoopgesprekken vaak meer dan één bezwaar krijgt en diverse keren moet afsluiten (closen). Steeds weer met dezelfde bezwaren worstelen en daar geen oplossingen voor hebben, gaat ten koste van jouw zelfvertrouwen. Wil je als verkoper en ondernemer jouw omzet en inkomen vergroten, dan zal je moeten leren om een meester te worden in het gebruik van afsluittechnieken.

In deze training leer je afsluittechnieken waarmee je jouw zelfvertrouwen vergroot en meer opdrachten binnenhaalt.

Afsluittechnieken voor de meest voorkomende bezwaren

Er zijn bezwaren en excuses. Dat is een verschil dat je eerst moet weten en herkennen. Alleen bij bezwaren gebruik je afsluittechnieken. In deze training leer je met diverse technieken vrijwel elk bezwaar weg te halen. Denk daarbij aan:

Het prijsbezwaar

Grootste valkuilen: de vraag "waar vergelijkt u dat mee?" of een goedkoper alternatief bieden.

Tevreden met huidige leverancier

Grootste valkuilen: vragen naar de specificaties van de huidige leverancier of korting geven.

Bezwaar over product of dienst

Grootste valkuilen: in de verdediging schieten en gaan argumenteren.

Er over willen nadenken

Grootste valkuilen: klakkeloos de tijd gunnen en afspreken telefonisch contact te hebben.

Met iemand willen overleggen

Grootste valkuilen: direct daarin meegaan en niet bij het gesprek met "de ander" aanwezig zijn.

Wachten op andere offertes

Grootste valkuilen: wachttijd accepteren en geen nieuwe afspraak maken.

Het budgetbezwaar

Grootste valkuilen: meegaan met het budget (korting) of een goedkoper alternatief bieden.

Goedkopere offerte van concurrent

Grootste valkuilen: vragen naar de prijs van de concurrent en meegaan met de prijs.

Niet het goede moment

Grootste valkuilen: vragen naar goede moment en nieuwe afspraak maken.

 

Blijf op de hoogte

Vul onderstaand formulier in en ontvang een bericht als er nieuwe online trainingen, live events en andere activiteiten beschikbaar zijn. Je profiteert dan ook van 50% korting tijdens de lancering van online trainingen.

  

We respecteren jouw privacy. E-mailadressen worden nooit met anderen gedeeld.