Strategisch Huis

Het Strategisch Huis


De verkooporganisatie als rots in de branding

de rots
in de
branding
worden

Het Strategisch Huis

Het Strategisch Huis is het fundament van jouw verkooporganisatie. Het zet de neuzen in dezelfde richting, inspireert en motiveert. Daarnaast kennen alle medewerkers de prioriteiten binnen hun functiegebied. Ze weten welke werkzaamheden gedaan moeten worden om het gezamenlijke toekomstbeeld te realiseren.

Of je een start-up, zzp-er of globale organisatie bent, zonder Strategisch Huis is er geen duidelijke richting en is iedereen met de waan van de dag bezig.

Visie Statement

Visie statements maken is niet altijd een duidelijk proces. Daarom hebben ook veel verkooporganisaties geen goede versie. We hebben dit proces samengevat in 4 eenvoudige stappen waaruit een geweldige en onderscheidende visie statement rolt. Inclusief 100 goede visie statements uit 16 branches.

Organisatie Waarden

Organisatiewaarden worden nog te vaak gezien als marketingtrucjes en soms zelfs als overbodig beschouwd.
Het zijn juist een onmisbaar deel van het strategisch planningsproces, omdat het rechtstreeks naar het hart gaat van de belangrijkste factor van jouw strategie: de mensen in de verkooporganisatie.

Aandachtsgebieden

Aandachtsgebieden zijn de fundamenten van je strategie. Ze werken je visie statement verder uit en brengen structuur in hoe de organisatie ertoe komt om de doelen te realiseren. Aandachtsgebieden moeten gemakkelijk te onthouden zijn, zodat elke medewerker die je in de gang tegenkomt ze direct kan samenvatten.

Organisatie Doelen

Een Organisatie Doel is een specifiek, strategisch doel dat je wilt bereiken, met een duidelijk geformuleerde uitkomst en deadline. Het verschilt van een aandachtsgebied, omdat het specifiek en meetbaar is en als het is bereikt door een andere wordt vervangen. Met 5 eenvoudige en gestandaardiseerde stappen geef je ze meteen goed vorm.

Standaard templates

Standaard Templates

Het vormgeven van een kwalitatief en onderscheidend Strategisch Huis is nu wel heel makkelijk geworden. Voor elk onderwerp hebben we standaard templates gemaakt die je alleen nog maar met de betrokken partijen hoeft in te vullen.

strategisch huis en strategisch kompas

Volledig geautomatiseerd

We hebben het vormgeven van het Strategisch Huis volledig geautomatiseerd. Na het voltooien van de stappen heb je direct een compleet strategisch plan dat met alle betrokkenen of de hele verkooporganisatie gedeeld kan worden.

Groeiplan Checklist

De Groeiplan Checklist laat salesmanagers en leidinggevenden nadenken over 100 punten om de organisatie recht te trekken. Na individuele invulling worden de onderdelen met elkaar vergeleken en kan er als team een robuust groeiplan gemaakt worden.

Voordat je het zelf gaat doen... De succesratio's uit de praktijk

80%

Kosten Reductie

65%

Herontwerp en Structuur

58%

Strategie Implementatie

20%

Cultuur Verandering